Friday, October 12, 2012

    လူ၊သတၱ၀ါတုိ႔ ဘယ္ကစ,ပါသလဲ?
    ဖန္ဆင္းရွင္အယူ၀ါဒအရ ဖန္ဆင္းရွင္(ေကာင္းကင္ဘုံ)ကဖန္ဆင္းသည္။
ေကာင္းကင္ဘုံမွာပင္ ဆုံးသည္။ ဤသည္မွာ အတုံးအခဲ၊အသြင္ပုံသ႑ာန္၊ရွိေသာ
သမၼဳတိပညတ္သေဘာေဆာင္သည့္အရာတုိ႔၏ အစႏွင့္အဆုံး ပုံစံျဖစ္၏ ။ အလ်ားလုိက္
ရွာ၍ရႏူိင္ေသာ သံႀကိဳးကြင္းဆက္၏အစ ႏွင့္အဆုံးပုံစံမ်ိဳးျဖစ္၏။
    ဗုဒၶ၏တရားေတာ္အရဆုိလွ်င္ လူ၊သတၱ၀ါတုိ႔၏ အစႏွင့္အဆုံးကုိ အလ်ား
လုိက္သံကြင္းဆက္ႀကိဳး၏အစႏွင့္အဆုံးကဲ့သုိ႔ ရွာ၍မရႏုိင္။ အေၾကာင္းမွာ လူ၊သတၱ၀ါတုိ႔
သည္ အသြင္ပုံသ႑ာန္ မရွိေသာ ပရမတ္သေဘာေဆာင္သည့္ ရုပ္၊နာမ္ တရားမ်ား၏
ျဖစ္စဥ္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္။ အသြင္ပုံသ႑ာန္ရွိေသာ ပညတ္သေဘာေဆာင္သည့္အရာ
မ်ား၌သာ အလ်ားလုိက္သံႀကိဳးကြင္းဆက္၏အစႏွင့္အဆုံးရွာသလုိ ရွာ၍ရႏုိင္၏။
Linear Dimension ျဖစ္၏။
    ပရမတ္သေဘာေဆာင္သည့္ ရုပ္၊နာမ္ တရားမ်ား၏ ျဖစ္စဥ္မွာကား Linear
Dimension မဟုတ္ေပ။ အစ အဆုံးမထင္ရွားသည့္ Circular Dimension သာျဖစ္၏။
သုိ႔ျဖစ္၍ ပရမတ္သေဘာ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ျဖစ္စဥ္(Process Of Dependent Origination)
သည္ Circular Dimension သေဘာေဆာင္ျခင္းျဖစ္သည္။
    ဤေနရာ၌ အစဆုိသည္မွာ အစျပဳေသာေနရာဌာနကုိမဆုိလုိပါ။ စတင္ျဖစ္
ေပၚလာေအာင္ စတင္အေၾကာင္းျပဳေပးေသာ အေၾကာင္းတရားကုိသာဆုိလုိသည္။ဖန္
ဆင္းရွင္အယူ၀ါဒ (Creatorism)အရဆုိပါက ဖန္းဆင္းရွင္က လူ၊သတၱ၀ါ အပါအ၀င္
သက္ရွိ သက္မဲ့ဟူသမွ်ကုိ စတင္ျဖစ္ေပၚလာေအာင္အေၾကာင္းျပဳေပးသူျဖစ္ေသာေၾကာင့္
ဖန္ဆင္းရွင္သည္ အစျဖစ္၏။ အဆုံးလည္းဖန္ဆင္းရွင္ပင္ျဖစ္၏။ ဗုဒၶ၏၀ါဒအရဆုိလွ်င္
လူ၊သတၱ၀ါ အပါအ၀င္ သက္ရွိ သက္မဲ့ဟူသမွ်ကုိ ဗုဒၶကလည္း စတင္ဖန္ဆင္းသည္မ
ဟုတ္၊မည္သူကမွ် ဖန္ဆင္းသည္မဟုတ္၊ သုိ႔ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဖန္ဆင္းရွင္အယူ၀ါဒမွာ
ရွိေသာအစ အဆုံးကဲ့သုိ႔ အစအဆုံးမ်ိဳးမရွိႏုိင္။
    ၾကက္တစ္ေကာင္ျဖစ္လာေအာင္ စတင္အေၾကာင္းျပဳေပးေသာအရာသည္
လူၿပိန္းေတြး ေတြးလွ်င္ ၾကက္မျဖစ္သည္ဟု ဆုိၾကမည္။ အမွန္မွာ ၾကက္၏အစသည္
ၾကက္မ မဟုတ္၊စတင္ျဖစ္ေပၚရာေနရာဌာနေတာ့ဟုတ္သည္။ မိခင္ၾကက္မသည္ ၾကက္
ဥ၊ၾကက္သားေပါက္ ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ စတင္အေၾကာင္းခံျပဳလုပ္ေပးသူမဟုတ္ေခ်။
ၾကက္ဖခင္ကလည္းစတင္အေၾကာင္းျပဳလုပ္ေပးသူမဟုတ္ေခ်၊
    Amoeba ပုိးမ်ားသည္ အထီး၊အမ ဟူ၍မရွိ၊မူလ ပုိးေကာင္၏ ကုိယ္မွ အစိတ္
အပုိင္းတစ္ခုျပတ္ထြက္သြားကာ ေနာက္ထပ္ Amoeba တစ္ေကာင္ျဖစ္လာရျခင္းျဖစ္
သည္။မိခင္ ဘခင္ မလုိပါ၊ တေစၦ ၊ သရဲ ဟု အရပ္ေခၚ ေခၚၾကေသာ ၿပိတၱာမ်ားသည္
လည္း အခ်ိဳ႕လူမ်ားေသၿပီးသည္ႏွင့္တၿပိဳင္နက္ မိခင္ ဘခင္မပါဘဲ ရုတ္တရက္ ၿပိတၱာ
ျဖစ္သြားၾက၏။
    ထုိ႔ေၾကာင့္ အထီး အမ တုိ႔၏ေပါင္းဆုံမႈ (Parental Sexual Union)သည္
လူ၊သတၱ၀ါမ်ားျဖစ္ေပၚေရးအတြက္ အဓိက အေၾကာင္းရင္းမဟုတ္ေၾကာင္း၊အကူအပံ့
သေဘာမွ်သာျဖစ္ေၾကာင္း သိသာေပသည္။
    ယခုေခတ္ မ်ိဳးဗီဇပညာအရ လူကုိပင္လွ်င္ Stem Cell ကုိအသုံးျပဳ၍ ဓာတ္
ခဲြခန္း၌ ထုတ္လုပ္ႏုိင္ေနၿပီျဖစ္သည္။ဘုရားသခင္ဖန္ဆင္းျခင္းေတာ့မဟုတ္ပါ၊သိပၸံပညာ
ရွင္မ်ားကထုတ္လုပ္ျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။သုိ႔ရာတြင္ ဗုဒၶ၀ါဒ က်မ္းဂန္မ်ား၌လာရွိေသာ
'သံေသဒဇ' ပဋိသေႏၶ ေနနည္းႏွင့္ကား ကုိက္ညီေနေပ၏။
    သိပၸံပညာရွင္မ်ားအေနႏွင့္ လူ ၊ သတၱ၀ါ မ်ားကုိ လုပ္ယူ၍ရႏုိင္ေသာ္လည္း
ထုိလူ၌ မည္သည့္အထုံ၀ါသနာ ပါေစခ်င္သည္ ၊ မည္သည့္ အရည္အခ်င္းရွိေစခ်င္သည္
မည္သည့္စိတ္ဓါတ္မ်ိဳးရွိေစခ်င္သည္ဆုိ၍ မရႏုိင္ၾကေပ ။ ရုပ္တရားဆုိင္ရာဖက္မွာသာ
သိပၸံပညာရွင္မ်ားႏုိင္နင္းၾကသည္။နာမ္တရားေရးရာဖက္၌ သူတုိ႔မတတ္ႏုိင္ၾကေပ ။
၅ ႏွစ္သမီးေလးတစ္ေယာက္က အကပညာကုိ လုံး၀မသင္ယူရေသးပါဘဲ အျခားသူမ်ား
က သည္ကုိၾကည့္ရရုံမွ်ျဖင့္ တကယ့္မင္းသမီးႀကီးမ်ား က သကဲ့သုိ႔ စည္းကုိက္ ၀ါးကုိက္
က တတ္သည္ကုိ မည္သုိ႔ဆုိမည္နည္း ၊ ၅ ႏွစ္သား ကေလးငယ္တစ္ေယာက္ စႏၵယား
တီးနည္းကုိ သာမန္မွ် ၾကည့္ရႈေလ့လာရုံႏွင့္ ကၽြမ္းက်င္စြာတီးႏုိင္သည္ကုိမည္သုိ႔ဆုိမည္
နည္း ၊ ေတာင္ကုိရီးယားႏုိင္ငံမွ ၁၀ ႏွစ္အရြယ္ ေယာက်ၤားေလးတစ္ေယာက္သည္ တကၠ
သုိလ္ပညာကုိ သင္ယူခဲ့သည္ကုိမည္သုိ႔ဆုိမည္နည္း ၊
    ဤျဖစ္ရပ္မ်ားသည္ သဘာ၀နယ္လြန္ျဖစ္ရပ္မ်ားေတာ့မဟုတ္ပါ၊သဘာ၀နယ္
အတြင္းမွာသာျဖစ္သည္။သုိ႔ေသာ္ ပညတ္နယ္လြန္ျဖစ္ရပ္မ်ားအေနႏွင့္ေတာ့မွန္ပါသည္။
ဘ၀ေဟာင္း၌ အဖန္ဖန္ အထပ္ထပ္ျပဳလုပ္ေလ့က်င့္မႈ(အာေသ၀နပစၥေယာ)ေၾကာင့္
မေနာဘ၀င္စိတ္ထဲ စြဲထုံေနခဲ့ေသာ အစြဲအလန္းမ်ား၊အထုံ၀ါသနာမ်ား၊အက်င့္စရုိက္မ်ား၊
ကိေလသာမ်ားသည္ အတိတ္ဘ၀က အေၾကာင္း ကမၼ၀ဋ္(သခၤါရ)မ်ားျဖစ္သည္။ထုိသခၤါ
ရမ်ားကုိအေၾကာင္းျပဳ၍ ပစၥဳပၸန္ဘ၀ အက်ိဳး ၀ိပါက၀ဋ္ ' ၀ိညာဏ္ ၊ နာမ္ရုပ္ ' စသည္တုိ႔
ျဖစ္ေပၚလာေသာအခါ ဘ၀သစ္သုိ႔ဆက္စပ္ေပးေသာစိတ္ (ပဋိသေႏၶ၀ိညာဏ္)သည္
မေနာဘ၀င္စိတ္အသစ္ အျဖစ္ျဖင့္ ဘ၀သစ္ကုိနိဒါန္းပ်ိဳးပါေတာ့သည္ ။ ၄င္း မေနာဘ၀င္
စိတ္အသစ္သည္ ဘ၀ေဟာင္းက အစြဲအလန္း အထုံ၀ါသနာမ်ား အက်င့္စရုိက္မ်ား
ကိေလသာမ်ားကုိပါ ဘ၀သစ္အထိ သယ္ေဆာင္လာေသာေၾကာင့္ အတိတ္ဘ၀က အ
တတ္ပညာမ်ား ဘ၀သစ္အထိပါလာျခင္းျဖစ္သည္။
    ေကာင္းသည့္ဖက္ကျဖစ္ေစ၊ဆုိးသည့္ဖက္ကျဖစ္ေစ ထုိအထုံ၀ါသနာ ၊ ပါရမီ ၊
ကိေလသာတုိ႔ကုိ ဖန္ဆင္းရွင္က ဖန္ဆင္းေပး၍ မရႏုိင္ ၊ ရႏုိင္လွ်င္ လူ ၊ သတၱ၀ါတုိင္း
သည္ စက္ရုံကထုတ္လုပ္ေသာ ကုန္ပစၥည္းမ်ားကဲ့သို႔ အတူတူျဖစ္ေနၾကလိမ့္မည္။၀ါသ
နာခ်င္း ၊ရုပ္ရည္ခ်င္း ၊ပညာခ်င္း ၊စိတ္ဓါတ္ခ်င္း အတူတူရွိေနၾကလိမ့္မည္ ။ မတူေအာင္
ဖန္ဆင္းထားပါသည္ဆုိျပန္လွ်င္လည္း မ်က္ႏွာလုိက္ရာက်ပါလိမ့္မည္ ။ထုိ႔ေၾကာင့္ ဖန္
ဆင္းရွင္၏အခန္းက႑ၾကား၀င္စြက္ဖက္၍မရႏုိင္ေပ ။
    ေကာင္းေသာအေၾကာင္း ( ကံ ) ကုိဖန္တီးခဲ့ၾကသူမ်ားသည္ ေကာင္းေသာ
အက်ိဳး( ဘ၀-ခႏၶာ )ရလာၾက၏။ ဆုိးေသာအေၾကာင္း ( ကံ ) ကုိဖန္တီးခဲ့ၾကသူမ်ားသည္
ဆုိးေသာအက်ိဳး( ဘ၀-ခႏၶာ ) ရလာၾက၏။ ေကာင္းေသာအက်ိဳး (ဘ၀-ခႏၶာ)ျဖစ္ေစ ၊
ဆုိးေသာအက်ိဳး (ဘ၀-ခႏၶာ )ျဖစ္ေစ ၊ အုိ ၊ နာ ၊ ေသ ေဘးသုံးပါးမွ မလြတ္ေသာေၾကာင့္
သုခသစၥာမဟုတ္ ၊ ဒုကၡသစၥာသာျဖစ္၏ ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အေၾကာင္း(သမုဒယ)ႏွင့္ အက်ိဳး
(ဒုကၡ)တုိ႔ စက္၀ုိင္းပုံစံျဖင့္ ျဖစ္စဥ္သေဘာ ျဖစ္ပ်က္ေနသည္ကုိ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ လည္သည္
ဟုလည္းေကာင္း ၊သံသရာလည္သည္ဟုလည္းေကာင္း ဆုိရသည္ ။
    ၃၁ ဘုံ၌ လူ ၊နတ္ ၊ျဗဟၼာ ၊သတၱ၀ါအျဖစ္ျဖင့္ လွည့္လည္သည္ဆုိေသာစကား
မွာ အေကာင္အထည္၊ျဒဗ္၊သ႑ာန္၊အသြင္အျပင္ျဖင့္ ေျပာဆုိၾကရေသာ သမၼဳတိပညတ္
အေနႏွင့္ ဆုိျခင္းသာျဖစ္သည္။ အမွန္မွာ ပရမတ္တရားမ်ားျဖစ္ေသာ  အ ၀ ိဇၨ ာ၊ သခၤါရ၊
၀ိညာဏ္၊နာမ္ရုပ္၊သဠာယတန၊ဖႆ၊ေ၀ဒနာ၊ဥပါဒါန္၊ကမၼဘ၀၊ဇာတိ၊ဇရာမရဏ တုိ႔၏
ကြင္းဆက္လည္ျခင္းဟုသာဆုိရသည္။ တစ္နည္း- အေၾကာင္းမွအက်ိဳး ၊ အက်ိဳးမွအ
ေၾကာင္း ဆက္၍သြားေနေသာ ျဖစ္စဥ္သာျဖစ္၏ ။ တစ္နည္း- သမုဒယသစၥာမွဒုကၡသစၥာ၊
ဒုကၡသစၥာမွသမုဒယသစၥာ ဆက္၍သြားေနေသာျဖစ္စဥ္ျဖစ္၏။တစ္နည္း-ကိေလသ၀ဋ္ ၊
ကမၼ၀ဋ္တုိ႔မွ၀ိပါက၀ဋ္ ၊ ၀ိပါက၀ဋ္မွ ကိေလသ၀ဋ္,ကမၼ၀ဋ္တုိ႔ဆက္၍သြားေနေသာျဖစ္
စဥ္ျဖစ္၏ ။
    ဖန္ဆင္းရွင္၀ါဒအျမင္တြင္ သေဘာမွ်ျဖစ္ေသာ ပရမတၱတရားမ်ားကုိ ျမင္ႏုိင္၊
သိႏုိင္စြမ္းမရွိ၊ပညတ္ အတုံး အခဲမွ်ကုိသာ Linear Dimension အျမင္ျဖင့္သာေျပာဆုိႏုိင္
ၾက၏၊ပရမတ္သေဘာတရားကုိ ျမတ္ဗုဒၶက လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း ၂၆၀၀ ခန္႔ကပင္ ေဟာ
ေဖၚ ျမြက္ၾကားေတာ္မူထားခဲ့ေသာ္လည္း မၾကာေသးမီႏွစ္မ်ားမွသာ သိပၸံပညာရွင္တုိ႔က
ရုပ္ သည္ အမွန္စင္စစ္ စြမ္းအားပင္ျဖစ္ေတာ့သည္ဟု သိလာၾကျခင္းျဖစ္သည္။
    သိပၸံပညာ၏တုိးတက္မႈသည္ ျမတ္ဗုဒၶ၏တရားေတာ္မ်ားအား ဦးခုိက္လွ်က္
ရွိေနေသာအခ်ိန္တြင္ ဖန္ဆင္းရွင္မွာ သိပၸံပညာနယ္ပယ္တြင္ရပ္တည္ရာမရေတာ့ၿပီ
ျဖစ္ေပသတည္း ။
    ဦးဥဂၢေသန ( ေမွ်ာ္ေတာ္ေတာင္ေက်ာင္း ) မွ သင့္ေလွ်ာ္သလုိ ေကာက္ႏွဳတ္
ေဖၚျပပါသည္။ မိတ္ေဆြအေပါင္း ဓမၼအျမင္ၾကည္လင္ကာ ကုိယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာရႊင္လန္းၾက
ပါေစ ။

No comments:

Post a Comment